Un diumenge de novembre a la platja

És novembre i anem a la platja. Anem a Bronte Beach, veig el mar, un mar tant salvatge i amb l’aigua tant freda que em fa por banyarme. Veig les banderes que han posat els socorristes per indicar quina és la part més segura de la platja. Fora de les banderes hi ha corrents que et poden arrossegar quilòmetres mar endins, t’hi pots banyar però no ho recomanen. Després de veure les onades m’ho penso dues vegades, el que per nosaltres és bandera vermella per ells és nivell nen petit. Són aussies, estan acostumats als perills de la naturalesa. M’aturo a mirar el panorama: noies i noies joves com nosaltres, gairebé tots australians o de la zona, no hi ha gaires turistes en aquesta platja, la qual cosa la fa especial i bonica. La sorra és daurada i la banya un sol potent que no admet la falta de crema solar. Només cal recordar que Austràlia és el primer país amb més morts per cancer de pell. Poca broma.

El meu amic ozzy sí que es banya, jo només em mullo els peus i les cames, l’aigua està glaçada, per fi veig l’oceà pacífic en tota la seva potència. El meu altre amic ozzy ha portat  una canya de pescar, i ha pescat un peix. És del countryside (camp), per ell anar a la platja ha de tenir alguna utilitat, no és com nosaltres que ens estirem a la tovallola prenent el solet com sargantanes.

 

Després fem la preciosa caminata desde Bronte Beach fins a North Bondi. Passem per Tamarama, que és una platja més petita i preciosa, i veiem la gran i arxifamosa platja de Bondi cap a les 5 de la tarda. Veig centenars de surfers buscant la onada perfecta, aprofitant les últimes hores de sol, banyantse en aquest oceà tant fred i salvatge. Acabem a una colina a North Bondi, on els ozzies i jo fem unes cervesetes veient la posta de sol sobre la platja de Bondi. Ens acompanyen diversos grups de gent de tantes nacionalitats que són difícils d’identificar. L’ambient que es respira és el famós “no worries” (sense preocupacions) tant australià… un altre dia en parlaré amb més deteniment.

Avui ha estat un gran diumenge a Sydney.

3 pensaments sobre “Un diumenge de novembre a la platja

Deixa un comentari

